Onze bedrijfsnaam is ICY T
Klas 1F groep 3.

Samenwerkingscontract


1. Ziek of afwezig meldt dit in de whatsapp groep.
Iedere dag melden, groep gaat er niet vanuit dat je meerdere dagen afwezig bent.
2. Te laat zijn kan gebeuren, als dit meer dan een kwartier is even melden.
3. Maak de afgesproken taken, en neem ook initiatief hierin.
4. Minimaal 1 keer per week als groep samen op school, dag wordt besproken via app.

3 keer geen gehoor hieraan is verwijdering uit de groep.

Periode -1 (herfst)


we zijn in periode -1 er niet op tijd bij geweest om iets te veranderen aan de settings. Dit resulteert erin dat we bij alle scores op een 5.5 zijn gebleven.

Periode 1 (winter)


We gaan de productie deze periode niet al te ver opschroeven. Dit omdat de verkopen in de winter vaak een stuk lager zijn dan in de andere perioden. Dit hebben we gezien in de testronden en we gaan hier ook rekening mee houden in deze periodes. Wel gaan we het budget voor de marketing alvast een stuk omhoog schroeven. Dit zodat onze awareness score alvast hoger wordt. Zodat we zometeen in de zonnige perioden een bekend product hebben.

Periode 2 (lente)


Helaas zijn we in de winter periode tegen een probleem aangelopen. Er is i.p.v. 300.000 euro, 3.000.000 geïnvesteerd in de marketing van het bedrijf en onze producten. Mede hierom zijn we ons in periode 2 gaan focussen op de productie omdat we verwachten dat het aantal verkochte producten stijgt in de zomer. Dit door het warme seizoen waarin onze dranken erg gewild zijn en omdat wij een erg grote som in de marketing hebben gestopt vorig seizoen. Ook hebben we onderzoek gedaan naar de smaak mango voor onze ijsthee. Dit is omdat er in periode 1 een mailtje binnenkwam waarin stond dat de fruitige smaken ijsthee het waarschijnlijk goed zouden doen dit seizoen

Periode 3 (zomer)


We zijn in de vorige periode vooral bezig geweest om de schade van de afgelopen winter een beetje weg te werken. Helaas zorgde dit ervoor dat we nogal aardig in de min kwamen te staan met onze bankrekening. We gaan deze periode de productie een flink stuk omhoog gooien. Ook wordt het marketingbudget weer hoger gemaakt. Dit zodat we het marktaandeel en de awareness score behouden en/of verhogen. Ook hebben we mango smaak geïntroduceerd deze periode. Hierdoor verwachten we ook een stijging in de omzet. Ook hebben we internationaal de sportdrank marketing en verkopen omhoog geschroeft. Omdat ook internationaal onze awareness score en market share er goed uitzag.

Periode 4 (herfst)


We hebben de afgelopen periode wel een goede omzet gedraaid. Helaas werd er na aftrek van alle kosten deze periode geen winst maar verlies gedraaid. We gaan proberen deze periode om wel winst te draaien. Dit door alles zo efficiënt mogelijk te produceren en geen onnodig geld uit te geven aan marktonderzoek en dergelijke. Wel gaan we de internationale sales van de sportdrank proberen goed aan te houden. Dit omdat we alle vorige periodes de volledige hoeveelheid wat we hebben verscheept ook verkocht hebben.

Periode 5 (winter)


We hebben de afgelopen periode eindelijk weer wat winst gedraaid. Niet veel en we zijn zeker nog lang niet uit het rood. Maar we gaan gelukkig wel weer de goeie kant op. Wel hebben we weer gemiste sales op de ijsthee markt en op de internationale sportdrank markt.

Periode 6 (lente)


We hebben de afgelopen periode de meeste cijfers omhoog weten te halen. Het staat er al een stuk positiever voor en zit zeker groei in.

Periode 7 (zomer)


Minder marktaandeel en de werknemers waren minder blij afgelopen periode maar al met al, toch van ver teruggekomen naar een stabiele koers.